lauantai 29. lokakuuta 2011

Snookeria

Eilen episteltiin oman seuran epiksissä.
Päätinpä kokeilla vähän vaikeampia versioita, kun joskushan ne on saatava pelittämään kisatilanteessakin.
Kepeillä jäin taakse & irtauduin sivusuunnassa, niin keskenhän ne jäi. Tosin Waara aloittikin kepit huonolla rytmillä, uudestaan lähettämällä lähti ihan eri rytmillä.
A:n alastulolla ei pysähtynyt (murrr) enkä korjannut (MURRR!).
Putkesta ammuttiin puomille, ja pysähtymiskäskyllä Waara oikein liitoloikkasi jonnekin ylösmenon puoleen väliin. Ei hyvä ei. Otin koko puomin uusiksi joten HYL.
Koko suoritusta vaivasi kyllä epämääräisyys, joka tulee nyt lähdöistä: joudun tekemään "helpotettuja" lähtöjä ekan riman ylityksen varmistamiseksi, ja epävarmuus ei todellakaan auta tekemään hyvää rataa. Nytkin sain otettua yhden hypyn takaa ongelmitta, mutta kyllä siitä rautakankena se lähtölupa annetaan.
Ja toisekseen Waara nuljuaa lähtölupaa odotellessa, ryömii eteenpäin ja muuten vaan velloo paikallaan. Pitää siis saada tuo lähtökin rauhoittumaan.

Tämä päivä aloitettiinkin sitten ennen auringonnousua snooker-agilityllä. Päästiin yhdeksi esimerkkikoirakoksi tuomaripäiville näyttämään, millaisesta lajista on kyse. Ei kyllä itsekään tiedetty lajista mitään ennen tätä aamua. Mutta nopeasti sitä perussäännöt meni jakeluun.

Eli:
- radalla on aloitus- ja maalihyppy sekä sekalainen joukko muita esteitä
- alkuhypyn jälkeen täytyy seuraavaksi suorittaa jokin radalla olevista "pakkohypyistä", joita meidän aamuisella radalla oli kolme
- "pakkohypyn" jälkeen suoritetaan vapaavalintainen este, ja sen jälkeen taas jokin radalla olevista "pakkohypyistä", jatketaan niin monta kertaa, kunnes jokainen "pakkohyppy" on kertaalleen (ja vain kerran) suoritettu
- esteiden suoritussuunnalla ei ole merkitystä
- vapaavalintaiset esteet on pisteytetty, esim kepeistä sai 6 pistettä, A:sta 7, hypyistä 5
- estevälit voivat olla mitä vaan, voi juosta vaikka radan toiseen reunaan suorittamaan kepit paremman pistesaaliin toivossa
- jos tulee virhe (rima tippuu, kepit alkaa väärin ym) niin kyseisen esteen pisteet nollataan
- kun kaikki "pakkohypyt" on käyty läpi, mennään loppurata normaaliin tapaan numerojärjestyksessä, meillä numeroituja esteitä oli 7
- HYL tulee, jos suorittaa esim 2 pakkohyppyä peräkkäin (vai tuliko...) tai jos lopun numeroidulla osuudella menee väärälle esteelle
- radalla on ihanneaika sekä maksimipistemäärä, aamuisella radalla 40s ja 51 p

Aikamoista sählinkiä oli, ja etenkin hauskuutta! "Pakkohypyn" jälkeen kun Waara sinkosi vastoin suunnitelmia putkeen hypyn sijaan, niin piti sitten lennossa muuttaa ratasuunnitelmaa! Mutta hauskuutta silti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti