perjantai 6. tammikuuta 2012

Äly&Väläys: Pyramidi





















Koirat saivat joulupukilta uuden aktivointilelun, Contempon Tessan, joka on nimetty uudelleen Pyramidiksi.
Tarkoituksena oli löytää vähän haastavampi "kongi", josta nameja ei ihan noin vaan kilautella pihalle.
Pyramidissa namit laitetaan tuonne alaosastoon, jonka jälkeen pystyy kiekkoa kääntämällä valitsemaan, miten isosta raosta namit tulevat tuohon kirkkaaseen osaan. Ja siitä ne pitää taas onnistua pyöräyttämään rei'istä syötäväksi.
Vähän kyllä epäilytti se, että tuo on kovaa muovia, ja tunnetusti Nemo saattaa turhautuessaan paiskoa kongeja pitkin seiniä, tiputella niitä sohvilta ja muutenkin kohdella niitä vähän epäkorrektisti.

Mutta pyramidin kanssa Nemppa malttaa touhuta suht asiallisesti! Nameja tulee tasaisesti muttei kuitenkaan liian helposti. Välillä pitää toki ottaa pyramidi hampaiden väliin ja ravistella, ja sopivastihan tuon saa sullottua myös sohvan alle. Saa siinä sitten emäntäkin aktivointia, kun auttaa Nemon äänimerkistä "örrrr...örrrrr....ÖRRRR...." lelun pois sohvan alta. Erittäin tehokas lelu siis, sekä koira että omistaja aktivoituvat!

Nemolta jää aina pari viimeistä namia pyramidiin, selvästikin tehtävän työn määrä kasvaa liian suureksi hyötyyn nähden. Tässä vaiheessa onkin sitten Waaran vuoro.
Sitähän voisi kuvitella, että Waara kokeilisi saada namit normaalisti pyörittelemällä pyramidia lattialla.
Mutta niinhän sitä sanotaan, että "Kun äly loppuu niin väkivalta alkaa". Ja tässä tapauksessa Waaran ratkaisu on yrittää purra pyramidista nokka irti. Mitään muuta keinoa ei ole kokeillut eikä varmaan tule koskaan kokeilemaankaan.  Pyhä yksinkertaisuus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti