tiistai 8. maaliskuuta 2011

Kyllä näille hyllyille palkintoja mahtuu

Lauantaina Lappeenrannan agikisat, kolme rataa, kolme hyllyä.

Tuomarina Hannele Lummeranta, joka teki ihan sujuvat, aavistuksen normaalista poikkeavat ykkösten radat.
Ei siis "tuonne ja takaisin" ratoja, vaan piti jo ihan vähän kääntääkin välillä :D

A-radalle pääsyä odotellessa Waaralla oli ihan käsittämättömät kierrokset taulussa!
Tyyppi pyörihyörinykimeuhkasi, eikä lähtöön mentäessä meinannut olla kuulolla ollenkaan.
No tästähän seurasi tietenkin mainio ratasuoritus vai miten se oli...

Lähdössä pysyi sentäs ongelmitta, mutta sen jälkeen niitä ongelmia riittikin.
Puomilla ei pysähtynyt kummassakaan päässä...
Irtosi renkaan jälkeen putkeen satasella, vaikka lähiaikoina tässä on ollut vähän epävarmuutta.
Kepeillä kävi niin kuin pelkäsinki, tuli vauhdilla ja toiseen väliin. Selvästikään ei kunnon vauhdista malta hakea oikein, sillä nyt kyllä annoin takuulla tilaa ennen keppejä. Ja toisella yrityksellä tokavikasta välistä pois, en lähtenyt enää korjaamaan. (Miksi??)
Varmistelin keppien jälkeistä hyppykuviota ja käänsin napakasti, ettei mene putkeen. Waara vaan oli sen verran ihmeellisellä päälläm, että kääntyi liiankin napakasti, ja ohitti hypyn 9. Jatkettiin matkaa korjaamatta, kun oli muutenkin jo kepeiltä 5 alla.
A:n alastulollakaan ei pysähtynyt, enkä VIELÄKÄÄN tajunnut ottaa uudestaan, great.
Ja tämähän sitten kostautui keinulla, liiito-oravanahan sieltä tultiin pois. Ja joku tajusi VIIMEIN ottaa uudestaan, ja sitten pois radalta.



















B-radalle lähdinkin sitten tekemään sataprosenttisen varmat kontaktit, eli kontakteilla ei todellakaan pidetty kiirettä. Seurauksena myös Waaran meno rauhoittui, ja homma alkoi pelittää.
Taas pysyi lähdössä hienosti, 2-3 välin vekki onnistui loistavasti, ja A tehtiin kunnialla.
Renkaalla miun ajatus katkesi enkä kääntänyt kunnolla, Waara meinasi sujahtaa putkeen mutta ihme kyllä, kääntyi miun karjaisusta pois.
Kutoshypylle oli tarkoitus tehdä jos vaikka mitä hienoja kuvioita, mutta pitkäksi venähtänyt rengas aiheutti sen, että kutonen mentiin käytännössä "tosta yli ja kierrä täältä"-tekniikalla, pienistä kaarroksista ei tässä yhteydessä mainintaa.
Puomillakaan ei pidetty kiirettä, eikä ongelmaa pysähtymisen kanssa.
Nyt haki kepitkin kunnolla ja malttoi mennä loppuun asti..
Ja sitten muuttui nolla hyllyksi.
Nostin varmaankin kättä sen verran keppien jälkeen hypylle ja muutenkaan oma linja ei ollut kääntynyt putkea 14 kohti, joten Waarapa tempaisi itsensä putkeen 7. Däämn. Ja tämän kuulee myös videolla yleisöstäkin :D
Jatkettiin taas vauhdilla rataa. Ihme ja kumma, sain Waaran kääntymään tuon suoran putken 16 jälkeen, vaikka mitenkään nättiä ja sujuvaa kääntyminen ei ollutkaan.  Loppusuorakin selvittiin virheittä, joten yhteen putkeen kosahti nolla. Ihanneajat oli sen verran napakat, että noilla varman päälle kontakteilla tuskin oltaisiin muutenkaan miinusajalle ehditty.



















C-rata olikin sitten hyppäri. Ihanneaika oli vaatimaton 30s, eli ihan napakkaa menoa tiedossa.
Ohjasin alun samaan tapaan kuin B-radalla, eli linjaamalla 2-3 välissä kohti nelosta. Nytkin haki kepit ok, mutta tyrkyllä ollut rengas veti yhtä väliä liian aikaisin pois kepeiltä.
8-9-10 meni hienosti pienillä kaarroksilla, mutta putken 11 jälkeen taas sama vanha virhe: vedätin Waaraa liikaa, joten tuli ohi hypystä 12. En lähtenyt korjaamaan, vaan jatkettiin etiäpäin. Putki 13 meni siinä vauhdissa myös ohi, mutta 14-17 sain ohjattua suunnilleen niin miten olin suunnitellutkin.





















Kolme hylkyä siis kertyi kokemusreppuun. Mutta kyllä sitä joka kisasta aina jotain oppii tai vähintäänkin saa muistutuksia!
Ennen ensimmäistä rataa Waara oli ihan älyttömillä kierroksilla, aikaisemmin tuollaista hallitsematonta hullua ei ole agikentän lähellä näkynyt :D Eipä tartte paljoa viritellä... mutta tarkkana on jatkossa oltava, ettei kierrokset mene yli.
Lähdöt toimi upeasti, jokaisella radalla sain vietyä alun juuri niinkuin olin suunnitellutkin.
Putkille irrottiin tällä kertaa ongelmitta, mutta hypyille pitää vielä muistaa antaa lisäapua.
Samoten miun liike edelleen vie Waaraa liikaa, joten tehotreeniä siihen, että lukittu este suoritetaan, vaikka mie lähtisinkin jo liikkumaan muualle.
Kontakteja ja keppejä treenataan nyt liioitellun vaikeina, eli vedätystä, leijeröintiä jne jotta suoritusvarmuus paranee.

Vielä videotodiste radoista, kiitos kuvanneille eli Veeralle, Annelle ja Kirsille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti